maandag, mei 01, 2006

Tja, het auto verhaal. PART II

Hey hey,

Weer effe geleden hé. Ondertussen weer heel wat gebeurt met voorop waarschijnlijk de moord op Joe Van Holsbeeck dat uitvoerig in alle media aanwezig was. Met zelfs een Mars in Brussel tegen zinloos geweld met wel 80.000 deelnemers. Zelf had ik er ook graag bij geweest maar mijne portefeuille besliste anders ;)

Tja, zoals je wist was mijn auto afgekeurd op de Remdrukveer die vastgeroest zat. Wel ik ben dan uiteindelijk maar terug naar mijn garage gestapt na die perikkelen bij AUTO 5. Niet dat ze bij Buga zoveel vriendelijker zijn maar ze kunnen tenminste gemakkelijker aan hun stukken komen. Dus ik binnen bij Fiat met het papiertje dat de auto voor de 20ste herkeurd moest zijn. Die man zei heel serieus dat de auto pas op 19de binnenkon wat te laat was want de dag erna mocht ik er niet meer met rijden enkel met platen van de garage of met een takeldienst. Dat zagen ze niet zitten dus hebben ze hem er toch op de 18e (dinsdag na paasmaandag) gezet. Ik vroeg aan die man van de garage wat het zou kosten die reparatie. Hij zei, 60euro voor het vervangstuk plus werkuren. Dat zou dus ongeveer 150 euro zijn zei hij. Ik zei tegen hem dat indien de kosten boven de 250 euro kwamen ze mij best konden bellen want dat dat momenteel niet in mijn budget paste. Zogezegd zo gedaan. Die dag moest mijn moeder ook 2 maal een radiotherapie ondergaan omdat ze de dag erna niet kon. Maar omdat er 6 uur tussen 2 therapieën moet zijn zou ze lang in het ziekenhuis zijn. Dus die dinsdag ben ik lekker vroeg opgestaan (6u) en mijn moeder gaan halen in Kemzeke. Vandaar rustig naar het middelheim gegaan zodat ze daar kon gaan voor de eerste behandeling om 8u. Ik ben van daaruit naar de garage gegaan (Buga Wijnegem) om mijn auto binnen te doen en heb toen het openbaar vervoer genomen naar het middelheim. ( Van het shoppingcenter naar het Middelheim duurt met de auto zo'n 20 minuten maximum, maar met het openbaar vervoer 1 uur en 3 kwartier!!!) Ik ben die dag tot 15uur in het ziekenhuis gebleven bij mijn moeder want ze kon met Iemand anders mee naar huis rijden. Net thuis gekomen gaat mijn gsm. De garage aan de telefoon. Met de melding of ze ook de trommelremmen achteraan mogen vervangen en de pompjes want die lekken??? (Ik had een volledige check van de remmen nog gehad een maand ervoor bij AUTO5) Ik vroeg hen wat mij dat zou kosten. 658 euro zeiden ze doodleuk. Ik stond aan de grond genageld. Nee dit bedrag kon ik niet betalen na die kosten al met die remklauw (dat was al 700 euro toen). Ik zei hen dat ik dit niet kon betalen en dat ik liever had dat ze enkel dat veranderde wat ik gevraagd had en waarvoor hij afgekeurd was. Die trommelremmen konden best nog wat wachten (anders zouden ze daar ook op afgekeurd geweest zijn moesten ze echt slecht zijn). Ok dat was geen probleem. Ik mocht hem om 17.30u komen halen. Marc en ik nemen de bus en gaan naar de garage. Daar aangekomen geeft die vent de rekening en er staat 362 euro op!!! Ik vraag waarom dat dat zoveel was en dat hij gezegd had dat het "maar" 150 euro zou zijn. Die beweerde dat hij dat nooit gezegd had. Ook dat hij moest bellen als het meer dan 250 euro zou zijn wist hij niets meer van. Ik zei dat dat echt nergens op trekte en dat dat als personeelslid van de fiatgroep zelve wel erg vond. Dan zei hij plots dat ik als lid van de Fiat groep (doordat ik bij CNH werk) korting kon krijgen op het bestelde stuk. Dit zou hij dan berekenen en de rekening dan naar ons adres sturen. Tot op heden heb ik die rekening nog niet ontvangen maar dat zal wel gebeuren binnenkort. Dus zoals je ziet gaat die auto mij op een maand tijd meer dan 1000 euro kosten. Dat is een serieuze streep door onze rekening en daardoor hebben we de broeksriem iets moeten aanspannen :s

Ook het probleem met Dexia is gelukkig opgelost. De persoon van de Bank heeft zich verontschuldigt. Ondanks dat ik een klachtendosier had doorgestuurd naar Dexia Brussel (hier heb ik nog steeds enkel maar de standaard mail van teruggekregen dat ze mijn klacht hebben ontvangen en mij zo snel mogelijk terug contacteren wat dus nog altijd niet gebeurd is!) Nu heb ik een nieuwe bankkaart. ik hoop maar niet dat ze dit aanrekenen als zijnde lokethandeling want daar betaal je voor bij Dexia!

Ik ben ondertussen blij dat het Mei is. Alleen om onze borg terug te krijgen hebben we nog problemen. Voor de rest is gelukkig alles achter de rug. Mijn moeder haar behandelingen zijn gedaan. Mijn pols geeft niets geen problemen meer. De auto is uiteindelijk door de keuring geraakt. Nu nog wat druk zetten op onze vorige huisbazin. Gelukkig loopt het hier wat beter met de beheerders. We hadden een brief gestuurd omdat ze gevraagd hadden om problemen (zoals lekkende kranen en zo) nog door te geven als we er enkele weken zaten. Dit omdat je sommige gebreken enkel ziet als je er zit. We hebben deze brief verstuurd en direkt de dag erop is de klusjesman geweest om de schuifdeur en de raam vanachter te herstellen. Nu enkel nog de loodgieter en alles is ok!

Nog een kleine maand en mij zus moet bevallen. Samen hebben we al eens geboortekaartje bekeken om zelf af te drukken. Dit zal ik doen de dag dat ze bevallen is! De enveloppen zou zij al schrijven en klaarleggen. Dus alles zou ok moeten zijn. Afwachten hé. Ik weet de naam al en ik moet zeggen dat ik het best een mooie vind. Deze zal je hier binnenkort wel te lezen zijn.

Ik wil nog snel even aan Anton en Eva mijn gelukwensen doen want die zijn gisteren getrouwd. Profficiat.

Knufs Steve xxx

1 opmerking:

Michiel en Leentje zei

he, dat is weer allemaal ontzettend vervelend...