zondag, februari 26, 2006

Eindelijk Kinesitherapie!

De historie met de pols duurt voort.

Vorige woensdag ben in naar mijn orthopedist geweest. En die was verontwaardigt dat ik nog steeds niet pijnloos was in mijn pols. Hij zei dat ik best mijn brace terug aan zou doen als ik weer zou werken die maandag. Maar zo, met deze pijn al werken zag ik niet zitten. En ik vroeg hem om nog te verlengen. Toen werd hij boos en zei dat ik zeurde. Ik moest toen een stoel opnemen met mijn pols om te tonen of dat ging of niet, maar natuurlijk was die stoel veel te zwaar voor mijn pols en dus noemde de dokter mij kleinzerig. Hij zei dat als ik mijn werk kwijt wil geraken hij nog wel een maand zou voorschrijven en toen werd ik eigenlijk een beetje ambetant. Wat peist die wel. Dus zei ik tegen hem dat ik wel ging werken maar of het niet mogelijk was om tijdelijk aangepast werk te doen! Dat heeft hij dan ook voorgeschreven. Ik vroeg hem ook of het niet kon dat er in mijn pols een ontsteking zat omdat ik nog zo'n pijn had maar die zei dat dat niet kon omdat er geen zwelling op de pols zat. (Dan moet je weten dat hij 2 meter van mij afzat en niet echt naar de pols gekeken heeft. Hij zei dan dat hij wel wat kinesitherapie zou voorschrijven.

Ik ben diezelfde dag naar de afdeling Kinesitherapie/Fysiotherapie geweest en heb een afspraak gehad met de fysiotherapeut. Die zei dat ik meteen na de operatie best al kinesitherapie deed en dat ik eigenlijk te lang gewacht had. En ik vertelde hem wat mijn orthopedist had gezegt daarover. Die was daar niet echt over te spreken. De fysiotherapeut zei zelfs dat ik voor al 6 weken na de operatie te zijn mijn pols achterstond met mobilisatie. En dat mijn pols nog wat gezwollen was! tja, zo zie je maar. En zodus volg ik nu reeds elke dag kiné (wat niet pijnloos is!)

Maandag ben ik naar de dokter van het werk geweest om mij aan te bieden voor aangepast werk maar daar kwam ik natuurlijk van een kale reis thuis. Die zei doodsimpel dat zolang ik geen 100% ben en ik niet voor 100% kan werken. Het voor hen te duur is om mij te laten werken want ze moeten mij wel voor 100% betalen! Wat ergens wel logisch is natuurlijk. Ook een job zoeken waar het linkerhand niet veel gebruikt voor moet worden is niet echt te vinden. Zodus ben ik nog thuis tot 13 Maart.

Nu hebben we afgelopen dinsdag de sleutel gekregen van ons appartementje. Geweldig(om het met de woorden van Eddy te zeggen ;) )
Momenteel zijn we er serieus aan het kuisen en enkele kleine dingen al te zetten. Stilletjes aan komt de verhuis dichter. Al kunnen we beiden moeilijk wachten. :)
Maar ondanks dat het wat kleiner is ga ik me er toch goed voelen. Je merkt dat al vind ik! Als ik er zit, en de zon schijnt(wat nog maar 2 maal is voorgevallen deze maand LOL, dan voel je je precies obenbloeien en vol energie stromen. Het is alsof de lente er al is! Gewoon omdat het een erg licht appartement is! Dat het maar snel 24 Maart is! En alvast bedankt voor degene die komen helpen die 24ste. Alles is voorzien voor jullie (drank,vooral voor na de verhuis ;) en lekkere pizza's.

Ah, nog iets. Zoals jullie weten heb ik op de webcampagina al een foto gezet van hoe de cam gericht zal worden. Op die pagina staan links waar je best op mag klikken en je kan via die site ook Googlen dat brent mij ook wat centjes op! (al 0,11 USD de laaste 15 dagen ;) )

Knufs Steve xxx

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Uhhhh , was vandaag best leuk bijna een hele dag in ons nieuw nestje te zitten. Oei, zitten was er niet bij want er zat ene steeds achter m'n hielen hihi. Gelukkig had ik vandaag een hele dag vrij( geen stage) Lol, zie deze zelfs vanuit onze slaapkamer! ( De Bosuil VZW,begeleid wonen voor volw. pers m.e. mentale handicap)Dichter bij je werk kan je niet zijn hé. Steve refereerde naar het mooie uitzicht. Echt, het is zalig de zon, de hemel die open trok, ... Gewoon zalig! Ah, deze middag ben ik voor het eerst es naar de bakker om de hoek geweest.Kwestie van kennis te maken met de directe omgeving.
We boeten in aan ruimte, maar we krijgen er heel wat voor terug en ... dit doet ons naar elkaar toe groeien. Wie weet ... komen er nog es ' bruidsklokken' van ;-)) Als afsluiter: heb best genoten van het samen zijn in ons nieuwe nestje en nu beginnen de verhuis kriegels er ook te komen voor mij. ' k Zijn ne diesel in die dingen hé!

Dadakisses and cya ;-)

MDW

Zowietje zei

Ge zijt ne schat! K'zien a geiren xxxxx SMAK

Uw venteke

Michiel en Leentje zei

jullie zijn al vroeg begonnen met de lente-grotekuis dus
pas toch maar een beetje op met die pols..., want stoelen oppakken gaat al niet ;-)

Dikke kus, Leentje xxx