maandag, april 23, 2007

"Eenzaam met twee"

Een zoektocht diep in jezelf, een onrustige ziel. Een doolhof van emoties waar je steeds in verdwaald.


Ouder worden is confronterend, de wijsheid die je opstapelt, maar die je ook moet kanaliseren. Het is ooit een feit die je onder ogen moet zien. Steeds meer twijfels in de gemaakte keuzes, de zelfzekerheid die wegebt. Het is een fase waar we allen doorheen moeten. Zo'n moeilijke periodes komen meestal onverwacht en je kan erdoor erg diep zitten. Op zo'n moment zijn vrienden erg belangrijk. De nood aan een schouderklop. Ergens je hart luchten. Het is me nu duidelijk geworden dat echte vrienden zeldzaam zijn. Ik probeer wel alles te relativeren maar het is niet simpel. Het is natuurlijk ook zo dat vriendschappen van vroeger verwateren. Een logisch gevolg van relatie en kindjes hebben. Toch is het frustrerend. Telkens weer het contact van één kant. Telkens weer probeer je die vriendschappen weer op gang te trekken. Maar als het dan weer maar van één kant moet komen geef je de moed op. Ik geef toe dat ik een moeilijke periode onderga en het gemis van vrienden enorm voel.

Hoe zal ik het noemen? "Eenzaam met twee"



Verscholen in een hoekje

je ziet het niet

zit een hoopje

vol stil verdriet


Verscholen in een hoekje

het is maar klein

zit een hoopje

met heel veel pijn


Verscholen in een hoekje

een zacht gesnik

dat klein hoopje

dat ben ik


Steve Van de Voorde


Maar wat is de definitie van een echte vriend? Ik denk dat het voor iedereen verschilt. Voor mij is het gewoon iemand die aanvoelt dat er iets scheelt en zich op zo’n moment je een luisterend oor aanbied. En niet meteen repliceert over zijn eigen problemen en frustraties omdat je er op dat moment helemaal geen boodschap aan hebt. Gewoon een simpel luisterend oor, een schouder om even op uit te huilen en koesterend woordje.

Waarschijnlijk zal ik nu vrienden tegen hun schenen stampen omdat ze dachten zo’n vriend te zijn. Wel ze zullen wel een goede vriend zijn. Maar geen “boezem”vriend. Dat is echt iemand waaraan je je diepste ziel aan vertrouwd. Vraag me af of iemand die ik nu ken daar voor in aanmerking komt?


Steve 23/04/2007

Geen opmerkingen: